tisdag 9 juli 2013

Förberedelser


Med knappa fyra dagar kvar av resfeber är det febril aktivitet och kaos hemma hos de flesta. Vardagsrumsgolven är fyllda av den första grova packningen, sen börjar finliret: - behöver jag verkligen en tumstock? - Ska jag ha två tjocktröjor istället för en cykelhjälm? Ja ni förstår det är tufft att resa över Atlanten och vara förberedd på allt, även om vi är scouter och går under mottot "alltid redo" kan man aldrig vara nog förberedd.

Jag har börjat impregnera mina regnkläder, för säkerhets skull. När man väl blir blöt är det svårt att få upp 'stridsvärdet' igen. Passade även på att ge skorna ett skyddande lager. Just nu känns det sådär att behöva välja mellan kängor eller lågskor, så med en extra impregnering kanske lågskorna fungerar lite oftare i morgondagget!?

Upptäckte att vissa saker hade behövt en omgång av strykjärnet. Men frågan är hur länge det kommer förbli så när det har legat trångt och länge i en bag!? Värt det?

Scouthalsduken ska vi bära konstant. Så den här utvecklingsfasen vi kommer genomgå i två veckor börjar med att jag ska lära mig vänskapsknopen! Känner att den blir snyggare och smidigare än en sölja.

Nu fortsätter vi vår packning med ledorden, hellre safe than sorry!

\Arrangemangsledare Oskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar