söndag 14 juli 2013

Super exalterade !

Det blev en mycket lång dag igår för oss alla med tanke på tidsskillnaden på sex timmar. Men alla tio bemästrade viss flygrädsla och alla passerade border control utan problem. 

Vi möttes med ett varm mottagande av troop 1853 och åkte till våra respektive familjer där vi ska spendera kommande dygn. Deltagarna var upp över öronen exalterade över att vara i USA och jag tror de fick en fantastisk start på äventyret.

 

Jag hamnade på ett litet klassiskt amerikanskt part med min deras former scout master. Helt enligt fördomarnas bok, massor av mat, dryck, etc. De tog emot mig med öppna armar och var generellt väldigt trevliga. Västerbottenosten blev en succé hos alla och jag blev berömd, till mina stora förvåning, för min engelska. Jet lagen gjorde sig påmint, satt nästan och sov mitt bland alla vid 21:00 lokal tid.

 

Idag väntar ett full späckat schema på ett mall och en bbq ikväll med värdfamiljen och kåren. Inside information: mkt överraskningar och deltagarna kommer få en minnesvärd kväll. 

 

Nu spökar jet lagen igen och det är frukost om en timme för min del. 

/Oskar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar