fredag 5 juli 2013

Att vara transportansvarig

Jag är inte bara ekonomiansvarig, jag är även transportansvarig

Att vara ansvarig för transporterna kan leda till att man drömmer konstiga drömmar såsom att man tappar bort alla scouterna i tunnelbanan, att bussen som ska köra till lägret kör till New York istället och vi tvingas bo på lyxhotell för $10.000 natten (observera per rum!) med mera.

Jag är tacksam sådär en 5 gånger per dag att vi enbart är 10 scouter som ska resa och inte över hundra som det arrangemang som ska till Mootet i Kandada är, fast på samma gång så är det en rolig utmaning att få ihop allt och lösa det problem som uppstår längs vägen.

Kontrollmänniskan inom mig har ordnat långa listor med transportinformation med både A,B samt C-planer, allt för att inte komma för sent till bussar, incheckningar med mera. Det leder till att jag tror vi är de mest förberedda scouterna i hela Washington gällande transporter, det jag inte kan svara på just nu gällande metro, airport shuttles är inte värt att veta. Alla ekonomiska alternativ är kontrollerade och vägda mot varandra, nu ska bara den amerikanska dollarn sluta åka bergochdalbana så ska vi nog till och med ha råd med en glass eller två.

/Maria, transport-ekonomi-medmera ansvarig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar